Prima pagină » Cronică de album » Vanden Plas – Chronicles Of The Immortals: Netherworld (Path 1)

Vanden Plas – Chronicles Of The Immortals: Netherworld (Path 1)

Cel mai probabil că o să supăr pe mulţi dintre cei care sunt fani ai trupei şi ai genului, dar îmi asum această soartă, căci ce este altceva o cronică a unui album ascultat cu propriile urechi decât o viziune personală de un subiectivism atroce? Drept pentru care o declar public şi răspicat: of, măh simpaticilor de la Vanden Plas, dacă nu v-aţi tângui atât…

Aş zice din start că mie îmi plac baladele. Şi părţile moi, ca să le zic aşa. Şi cele de atmosferă. Şi cele… gata aţi înţeles ideea. Dar nu atunci când tot albumul îţi transmite starea asta pentru că tot albumul este construit ca să aibă în centrul existenţei sale muzicale tânguiala. Pentru că mă cam plictiseşte şi mă face să vreau să se termine mai repede.

Aşa am păţit şi când am ascultat „Chronicles Of The Immortals: Netherworld (Path 1)„. Care a reuşit să îmi stârnească masiv interesul cu excelenta „The Black Night”, mi l-am menţinut „sculat” cu „Godmaker”,  după care a început să mi-l aplece. Aşa că mai spre finalul albumului cam aşteptam să se termine. Căci băieţii făceau foarte bine ce făceau (pe bune, aş zice că e o bijuterie instrumentală, doar că prea lungită), dar feelingul pe care mi l-au transmis era de perpetuu tânguială. Chiar dacă, repet, foarte bine executată. Iar asta pe mine nu mă coafează. Deloc.

Cel mai probabil că este un moment clasic de „it is not you, it is me„. Adică nu Vanden Plas e de vină neapărat, ci eu, cel care am păsărici de astea anti-tânguitoare pe creier. Şi care, fireşte, o să ascult tot ce o să scoată trupa de acum înainte, pentru simplul motiv că nu ai cum să nu asculţi tot ce scoate Vanden Plas, despre ce dracu vorbim aici?!

Vanden Plas

Despre Cristian China-Birta

Singurul context în care nu o să ascult rock o să fie când sunt mort. Dar şi atunci cred că negociez cu sfinţii să iau nişte viniluri cu mine :D